materiały reklamowe

Artykuł dot. tematyki:
Projekt opakowania, etykiety, projektowanie opakowań, projekty opakowań, etykiet...



Zaplanuj życie produktu, projektowanie opakowań, etykiet reklamowych pomoże ci w tym

Każdy produkt posiada swój indywidualny cykl życia. Rozpoczyna się on od momentu zaistnienia na rynku, a kończy z chwilą zastąpienia go przez nowy produkt. Każdy towar w momencie wprowadzenia na rynek wymaga rozreklamowania go. Na tym etapie nie są wystarczające opakowania reklamowe. Dopiero za sprawą reklamy nasz produkt zaczyna być zauważony przez odbiorców i przynosi coraz większe zyski. Później pojawiają się inne atrakcyjniejsze towary, które sprawiają, że nasz już nie wydaje się tak wyjątkowy. W związku z tym następuje spadek sprzedaży. Wtedy najlepiej zastanowić się nad stworzeniem nowych opakowań – świeże projekty opakowania, etykiety - i działań reklamowych. Można też unowocześnić lub zastąpić produkt zupełnie nowym.

Projektowanie opakowań, etykiet powinno uwzględniać cykl życia produktu

Przy planowaniu życia produktu należy wziąć pod uwagę bieżące potrzeby ludzi. Aby je określić najlepiej jest przeprowadzić wnikliwą analizę rynku. Warto także posiłkować się wywiadami ze środowiskami lokalnymi. Życie produktu skutecznie skracają konkurencyjne firmy. Ważna jest także panująca moda na rynku. Łatwiej sprzedają się produkty, które są znane niż te dopiero, co wprowadzone do handlu. Opakowania reklamowe powinny być projektowane z uwzględnieniem tych czynników. Po wypuszczeniu produktu na rynek dana marka może dalej kontynuować działania marketingowe. Jeśli rynek już się nasycił wyrobem, może pokusić się o jego modyfikację lub uatrakcyjnienie. Dobrym pomysłem będzie tu wprowadzenie promocji w postaci obniżki cen. Można także zwiększyć wagę produktu, dodać gratisy lub próbkę innego pokrewnego towaru. Ludzie wolą wybierać produkty, które oferują im więcej niż pozostałe. Dlatego chętniej skuszą się na zakup takiego towaru. Jeszcze innym wyjściem jest poszerzenie oferowanego asortymentu o nowe produkty i rozwiązania. Musi to jednak być uzasadnione działanie, które bierze pod uwagę aktualne potrzeby konsumentów. Każda próba wprowadzenia nowego produktu na rynek musi obejmować przemyślane działania marketingowe. Bardzo ważne jest prawidłowe oznakowanie produktu. Projekt opakowania, etykiety powinien uwzględniać odpowiednio dobraną kompozycję znaków. Służą one do przekazywania informacji odbiorcom. Na produkcie powinny znaleźć się informacje dotyczące przeznaczenia produktu, jego wagi, wielkości, terminu przydatności oraz kod kreskowy.


Opakowanie reklamowe – projekt tego opakowania, etykiety - wiele mówi o marce produktu

Każdy produkt musi posiadać swój niepowtarzalny znak towarowy (indywidualny projekt opakowania, etykiety). Właśnie on jest nazywany potocznie marką. Może także przyjmować formę rysunku, wyrazu, portretu lub kompozycji różnych barw. Czasami składa się z połączenia tych form. Marka pełni kilka funkcji. Pierwsza z nich polega na identyfikacji firmy oraz towaru. Druga pozwala na zapewnieniu gwarancji producenta na dany produkt. Ostatnia skupia się wokół promocji artykułów. Projekty opakowań, etykiet nie mogłyby powstać bez posiadanego znaku towarowego. Jest to wymóg konieczny. Najlepiej, aby nazwa marki nie była za długa. Nie powinna też sprawiać problemów przy jej wymawianiu, zapisywaniu i tłumaczeniu na inne języki. Lepiej, aby znak towarowy nie budził złych skojarzeń, ani tym bardziej był obraźliwy. Posiadanie znanej marki wiąże się z wieloma profitami. Firma może pozwolić sobie na

różnicowanie projektów opakowań produktów

i podwyżki cen. Ma także możliwość odnoszenia przewagi nad konkurencją. Konsumenci są bardziej zadowoleni z zakupu produktów, które uważane są za dobrą markę. Projekt opakowania, etykiety reklamowej jest elementem życia produktu. Stanowi wizytówkę marki i pełni rolę żywej reklamy.




PROJEKTOWANIE OPAKOWAŃ Skuteczny projekt etykiety, opakowania to podstawa marketingu produktu. Projektowanie opakowań
to zajęcie dla specjalistów od designu i powinno dawać rozpoznawalne projekty opakowań i etykiet.




powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




› projekty etykiet, opakowań



identyfikacja wizualna, tworzenie logo
materiały reklamowe

.