Artykuł dot. tematyki:
Projekt opakowania, etykiety, projektowanie opakowań, projekty opakowań, etykiet...
Zaplanuj życie produktu, projektowanie opakowań, etykiet reklamowych pomoże ci w tym
Każdy produkt posiada swój indywidualny cykl życia. Rozpoczyna się on od momentu zaistnienia na rynku, a kończy z chwilą zastąpienia go przez nowy produkt. Każdy towar w momencie wprowadzenia na rynek wymaga rozreklamowania go. Na tym etapie nie są wystarczające opakowania reklamowe. Dopiero za sprawą reklamy nasz produkt zaczyna być zauważony przez odbiorców i przynosi coraz większe zyski. Później pojawiają się inne atrakcyjniejsze towary, które sprawiają, że nasz już nie wydaje się tak wyjątkowy. W związku z tym następuje spadek sprzedaży. Wtedy najlepiej zastanowić się nad stworzeniem nowych opakowań – świeże projekty opakowania, etykiety - i działań reklamowych. Można też unowocześnić lub zastąpić produkt zupełnie nowym.
Projektowanie opakowań, etykiet powinno uwzględniać cykl życia produktu
Przy planowaniu życia produktu należy wziąć pod uwagę bieżące potrzeby ludzi. Aby je określić najlepiej jest przeprowadzić wnikliwą analizę rynku. Warto także posiłkować się wywiadami ze środowiskami lokalnymi. Życie produktu skutecznie skracają konkurencyjne firmy. Ważna jest także panująca moda na rynku. Łatwiej sprzedają się produkty, które są znane niż te dopiero, co wprowadzone do handlu. Opakowania reklamowe powinny być projektowane z uwzględnieniem tych czynników. Po wypuszczeniu produktu na rynek dana marka może dalej kontynuować działania marketingowe. Jeśli rynek już się nasycił wyrobem, może pokusić się o jego modyfikację lub uatrakcyjnienie. Dobrym pomysłem będzie tu wprowadzenie promocji w postaci obniżki cen. Można także zwiększyć wagę produktu, dodać gratisy lub próbkę innego pokrewnego towaru. Ludzie wolą wybierać produkty, które oferują im więcej niż pozostałe. Dlatego chętniej skuszą się na zakup takiego towaru. Jeszcze innym wyjściem jest poszerzenie oferowanego asortymentu o nowe produkty i rozwiązania. Musi to jednak być uzasadnione działanie, które bierze pod uwagę aktualne potrzeby konsumentów. Każda próba wprowadzenia nowego produktu na rynek musi obejmować przemyślane działania marketingowe. Bardzo ważne jest prawidłowe oznakowanie produktu. Projekt opakowania, etykiety powinien uwzględniać odpowiednio dobraną kompozycję znaków. Służą one do przekazywania informacji odbiorcom. Na produkcie powinny znaleźć się informacje dotyczące przeznaczenia produktu, jego wagi, wielkości, terminu przydatności oraz kod kreskowy.
Opakowanie reklamowe – projekt tego opakowania, etykiety - wiele mówi o marce produktu
Każdy produkt musi posiadać swój niepowtarzalny znak towarowy (indywidualny projekt opakowania, etykiety). Właśnie on jest nazywany potocznie marką. Może także przyjmować formę rysunku, wyrazu, portretu lub kompozycji różnych barw. Czasami składa się z połączenia tych form. Marka pełni kilka funkcji. Pierwsza z nich polega na identyfikacji firmy oraz towaru. Druga pozwala na zapewnieniu gwarancji producenta na dany produkt. Ostatnia skupia się wokół promocji artykułów. Projekty opakowań, etykiet nie mogłyby powstać bez posiadanego znaku towarowego. Jest to wymóg konieczny. Najlepiej, aby nazwa marki nie była za długa. Nie powinna też sprawiać problemów przy jej wymawianiu, zapisywaniu i tłumaczeniu na inne języki. Lepiej, aby znak towarowy nie budził złych skojarzeń, ani tym bardziej był obraźliwy. Posiadanie znanej marki wiąże się z wieloma profitami. Firma może pozwolić sobie na
różnicowanie projektów opakowań produktów
i podwyżki cen. Ma także możliwość odnoszenia przewagi nad konkurencją. Konsumenci są bardziej zadowoleni z zakupu produktów, które uważane są za dobrą markę. Projekt opakowania, etykiety reklamowej jest elementem życia produktu. Stanowi wizytówkę marki i pełni rolę żywej reklamy.
powrÓt do listy ARTYKUŁÓW
Pozostałe artykuły
Projektowanie opakowań, etykiet reklamowych to bardzo specjalistczne
zagadnienie. Projekt opakowania, przemyślane projekty etykiet
to podstawa funkcjonowania produktu na półce sklepowej .
Skuteczne projektowanie opakowań, etykiet trafia lepiej do odbiorcy Zaplanuj życie produktu, projektowanie opakowań, etykiet reklamowych pomoże ci w tym Plany marketingowe a wynikające z tego projekty opakowania reklamowego Estetyka w reklamie, dobre projekty opakowań, etykiet reklamowych nie powstają codziennie Projekt opakowania, etykiety decyduje o końcowym odbiorcy Produkt potrzebuje świeżości, nowy projekt etykiety i opakowania potrzebny od zaraz Lifting opakowania, czyli projektowanie nowej etykiety reklamowej czy też opakowania reklamowego Wizerunek firmy a projektowanie skutecznych etykiet, opakowań reklamowych Dobry projekt opakowania, etykiety zwykle wypływa z identyfikacji wizualnej marki Seria opakowań, projekty opakowań, etykiet dla jednej "rodziny" produktów
Zobacz
wszystkie artykuły dot. projektowanie opakowań, projekt opakowania, projekty etykiet, opakowań...