Artykuł dot. tematyki:
Projektowanie etykiet, opakowań, projekty opakowania, opakowanie reklamowe, etykieta...
Estetyka w reklamie, dobre projekty opakowań, etykiet reklamowych nie powstają codziennie
Głównym zadaniem opakowań reklamowych jest wzbudzanie emocji. Dlatego projekty etykiet, opakowań powinny być oryginalne. Często oddziaływają one na naszą podświadomość. Cały proces reklamy odwołuje się do ludzkich emocji. Dlatego powstają projekty opakowań, które również mają je wzbudzać. Opakowania reklamowe, etykiety muszą stanowić żywą reklamę produktu. Powinny same go sprzedawać. Wzbudzanie zainteresowania klienta powinno być procesem długotrwałym. Nie może ograniczać się jedynie do jednej spontanicznej decyzji podjętej pod wpływem emocji. Opakowania powinny wzbudzać zaufanie do produktu i marki i sprawić, że zdołamy zatrzymać klienta na dłużej.
Projektowanie opakowań, etykiet reklamowych nie jest sprawą łatwą
Kilkanaście lat temu etykiety, opakowania reklamowe posiadały prostą szatę graficzną. Nie wyróżniały się także zbytnią oryginalnością form i kształtów. Dzisiaj powstanie folderu poprzedza wnikliwa analiza potrzeb klienta. Uwzględnia ona zapotrzebowanie na rynku klientów, określenie
szaty graficznej projektu opakowania, etykiety
oraz ogólny wygląd i kształt produktu. Uwzględnia także najlepsze tworzywo, z jakiego może być wykonany projekt. Przy projekcie opakowań, etykiet powinno się uwzględniać odpowiednie wymiarowanie, które ma przygotować produkt do masowej produkcji. Bardzo wonnym elementem, który stanowi o atrakcyjności przedmiotu jest jego kolorystyka. Na opakowaniach (projekty opakowań) powinny znajdować się kolory odwołujące się do loga danej marki. Równie ważne jest wykończenie folderu reklamowego. Można także umieścić na nich samo logo produktu, co ułatwi klientom natychmiastowe rozpoznanie marki. Natomiast nie powinno się stosować na etykietach zbyt dużej liczby upiększeń. Spowoduje to efekt odwrotny od zamierzonego i popsuje całe opakowanie. Najważniejsze jest przesłanie, jakie chcemy wysłać do potencjalnych klientów poprzez
nasz projekt opakowania, etykiety
. Inaczej będziemy się komunikować z klientami biznesowymi, a inaczej z dziećmi. Warto dłużej zastanowić się nad kształtem etykiety. Powinien on jak najbardziej kojarzyć się z danym produktem. Nie powinny występować tu duże rozbieżności w projekcie. Jeśli kształt produktu będzie się źle kojarzył, to fakt ten może sprawić, że popsuje się cały wizerunek marki. Również materiał, z jakiego powstaje produkt powinien być jak najlepszej, jakości. Inaczej klient poczuje się oszukany i rozczarowany.
Projekt opakowania, etykiety reklamowej powinny być wyjątkowe
O wartości projektu opakowania często decyduje
, jakość wydruku, oraz metody jego uszlachetniania. W nazewnictwie produktów często wykorzystuje się zmodyfikowane nazwy własne np. popularna wódka Żubrówka, czy wafle Grześki. Niektóre nazwy są zapożyczane z języków obcych. Coraz częściej etykiety, opakowania reklamowe opatrzone są zdjęciami znanych autorytetów. Mają one na celu wzbudzenie większego zaufania w oczach klientów. Innych zabiegiem jest także umieszczanie na opakowaniach fotografii przedstawiających uśmiechnięte dzieci (opakowania pieluszek, czy innych akcesoriów dla najmłodszych) i szczeniaków (karma dla psów, papier toaletowy). Wyjątkowe projekty opakowań czy też projekty etykiet reklamowych łączą w sobie idealne zestawienie czcionki oraz grafiki. Czcionka powinna być czytelna i dobrze widoczna nawet z daleka. Wszelkie upiększania nie są wskazane. Napis nie powinien być za blady, ale też nie razić w oczy. Na opakowaniach powinny pojawiać się także najważniejsze informacje o produkcie. Przede wszystkim opakowanie powinno informować o składnikach produktu, jego wadze itp. Producenci umieszczają na nich także szczegóły dotyczące zawartości, które przykuwają uwagę klientów.
powrÓt do listy ARTYKUŁÓW
Pozostałe artykuły
Projektowanie opakowań, etykiet reklamowych to bardzo specjalistczne
zagadnienie. Projekt opakowania, przemyślane projekty etykiet
to podstawa funkcjonowania produktu na półce sklepowej .
Skuteczne projektowanie opakowań, etykiet trafia lepiej do odbiorcy Zaplanuj życie produktu, projektowanie opakowań, etykiet reklamowych pomoże ci w tym Plany marketingowe a wynikające z tego projekty opakowania reklamowego Estetyka w reklamie, dobre projekty opakowań, etykiet reklamowych nie powstają codziennie Projekt opakowania, etykiety decyduje o końcowym odbiorcy Produkt potrzebuje świeżości, nowy projekt etykiety i opakowania potrzebny od zaraz Lifting opakowania, czyli projektowanie nowej etykiety reklamowej czy też opakowania reklamowego Wizerunek firmy a projektowanie skutecznych etykiet, opakowań reklamowych Dobry projekt opakowania, etykiety zwykle wypływa z identyfikacji wizualnej marki Seria opakowań, projekty opakowań, etykiet dla jednej "rodziny" produktów
Zobacz
wszystkie artykuły dot. projektowanie opakowań, projekt opakowania, projekty etykiet, opakowań...