Kiedy bierzemy pod uwagę wyznaczenie jedn
Artykuł dot. tematyki:
Dobry projekt opakowania, etykiety, projektowanie etykiet, opakowań, projekty opakowania reklamowego...
Dobry projekt opakowania, etykiety zwykle wypływa z identyfikacji wizualnej marki
Czym jest identyfikacja wizualna marki? To ogólny zestaw obrazów oraz logotypu, które kojarzą się z daną marką. Jest trzonem, na którym opiera się takie rzeczy jak reklamy, plakaty. Identyfikacja wizualna jest też ważna dla każdego, kogo zadaniem jest projekt opakowania, etykiety danego produktu. Dzięki niej odpada bardzo dużo roboty podczas takiego projektowania, a sam efekt końcowy ma większe szanse na wypromowanie marki niż gdy musi się z tym uporać sam, bez wcześniej zaprojektowanej identyfikacji.
Projekty opakowań, etykiet reklamowych w oparciu o identyfikację wizualną
Opierając się na wyznaczonych wcześniej elementach identyfikacji wizualnej, takich jak kolorystyka, logo, postać lub przedmiot nieodłącznie kojarzony z marką, można w sposób szybki i skuteczny stworzyć odpowiednie opakowanie reklamowe. Warto zaznaczyć, że będzie ono miało większe szanse zaistnienia na rynku. Odwołajmy się do przykładu. Jeżeli firma Nestle wypuści na rynek nową odmianę chrupków do mleka z pewnością staną się one bardziej popularne, a w każdym razie szybciej zdobędą popularność niż podobne chrupki mało znanej firmy. Dlaczego?
Ponieważ projektowanie opakowań, etykiet
Nestle opiera się o znane na całym świecie standardy, a samo charakterystyczne logo zdaje się sugerować odbiorcy, że jest to pewny i sprawdzony produkt, nawet jeżeli nie istniał nigdy wcześniej na rynku. Tak na prawdę klient nie zastanawia się nad tym wszystkim – marka mówi sama za siebie. Na tej samej zasadzie działają wszelkie inne projekty opakowań i projekty etykiet produktów dużych firm. Raczej eksponuje się logo, albo podpina pod serię znanych produktów danej marki – na przykład „wiejskie smaki” chipsów. Tak na prawdę tworzenie opakowania i etykiety wygląda w tym przypadku tak, że dodaje się obrazek pasujący do specyfiki konkretnego produktu. Na przykład powiedzmy ziemniaki, ogórki, boczek wędzony w przypadku przywołanych tu „wiejskich smaków”. Jeżeli zatem istnieje opracowana identyfikacja wizualna produktu to sam projekt opakowania nie stanowi najmniejszego problemu.
Opakowanie reklamowe (projekt etykiety dla produktu) bez identyfikacji wizualnej
A co jeżeli produkt nie posiada jeszcze takiej identyfikacji wizualnej? Oczywiście zdarzają się i takie przypadki. Nie mają miejsca w dużych firmach, ponieważ te nigdy do tego nie dopuszczą. Produkty zwykle wypuszcza się na rynek seriami, dzięki czemu zmieniając tylko nieznacznie wygląd opakowania można trafić do klienta, któremu cała seria jest już znana. Jeżeli projektant ma do dyspozycji tylko logo firmy i podstawowe dane o produkcie staje przed dylematem.
Opakowania reklamowe mało znanych
firm nie powinny zawierać zbyt wyeksponowanego logo, ponieważ nie mówi ono nic a nic klientowi. Projekt opakowania, etykiety powinien się raczej skupić na samym produkcie i oczywiście przekazać klientowi, że to jest właśnie ten artykuł, który chce kupić. Przy dobrej reklamie i dobrze zaprojektowanym opakowaniu to właśnie ono może przysporzyć sławy całej firmie. Warto od razu powiedzieć, że przykładem takiego produktu ze świetnym logo i bardzo dobrym opakowaniem jest Coca Cola. To ten napój stał się inspiracją dla nazwy firmy, a wielu klientów kupuje napoje o innych smakach dlatego, że producentem jest właśnie Coca Cola Company. Dziś może nie ma to takiego znaczenia, ale kiedyś właśnie ten dobrze rozreklamowany napój podbił serca Amerykanów, a potem całego świata. Można zatem zacząć od produktu, ale
tworzenie opakowania, etykiety musi
być wtedy bardzo uważnie przeprowadzone, bez żadnych potknięć.
powrÓt do listy ARTYKUŁÓW
Pozostałe artykuły
Projektowanie opakowań, etykiet reklamowych to bardzo specjalistczne
zagadnienie. Projekt opakowania, przemyślane projekty etykiet
to podstawa funkcjonowania produktu na półce sklepowej .
Skuteczne projektowanie opakowań, etykiet trafia lepiej do odbiorcy Zaplanuj życie produktu, projektowanie opakowań, etykiet reklamowych pomoże ci w tym Plany marketingowe a wynikające z tego projekty opakowania reklamowego Estetyka w reklamie, dobre projekty opakowań, etykiet reklamowych nie powstają codziennie Projekt opakowania, etykiety decyduje o końcowym odbiorcy Produkt potrzebuje świeżości, nowy projekt etykiety i opakowania potrzebny od zaraz Lifting opakowania, czyli projektowanie nowej etykiety reklamowej czy też opakowania reklamowego Wizerunek firmy a projektowanie skutecznych etykiet, opakowań reklamowych Dobry projekt opakowania, etykiety zwykle wypływa z identyfikacji wizualnej marki Seria opakowań, projekty opakowań, etykiet dla jednej "rodziny" produktów
Zobacz
wszystkie artykuły dot. projektowanie opakowań, projekt opakowania, projekty etykiet, opakowań...